Slapp dag, men med mycket uträttat

Idag kunde jag tyvärr inte få ligga kvar i sängen så länge som jag ville. Nej, jag var tvungen att ställa klockan på 8:00 och lämna den varma och goa omgivningen, jag hade tid hos optikern :( Det suger att behöva höra en tjutande väckarklocka de sista dagarna på lovet. Men, men. Jag tog i alla fall tåget in till centrum. När besöket var klart köpte jag lite saker på Apoteket. Haha jättekul att shoppa loss på där :P. Sen köpte jag lite äpplen och gick till perrongen. Missade självklart tåget precis. Så jag fick stå där i kylan medan små små snöflingor dinglade ner från skyn. Efter en stund hör jag en röst som ropar mitt namn, och det visar sig vara min gamla favorit dagisfröken. Hon som tog hand om mig under alla mina år på dagis :) Gud vad jag älskade henne! Det var jättekul att få se henne igen, och hon hade med sig sina två små döttrar, så jag blev presenterad för dom och min gamla fröken berättade att hon tagit hand om mig ända sen jag var såå liten :P Haha, det är kul vad tiden går fort! (fast även lite skrämmande)

Väl hemma igen hinner jag precis slå på datan när min gamla klasskompis, som jag inte har träffat på drygt ett halvår, ringer och frågar om jag har lust att gå en promenad. Absolut ville jag det! Jag tackar ju aldrig nej till en gångtur, och trevligt sällskap är ju bara ett + ;)
   Så vi gick (i mycket rask takt måste jag säga, blev både andfådd och trött) och snackade om allt och inget som hade hänt. Det var allmänt mysigt!

Efter vår dryga entimmas promenad var jag helt slut och hungrig. Gjorde lunch och efter det satte jag mig framför teven med lussebulle, pepparkaka och julte. Mums var det var härligt!
  Tyvärr hann jag bara mysa i endast 20 korta minuter, jag hade en buss att passa ;P Drog till Sats och tränade där en timma. Jag måste ju åtminstone börja bra det här året, om jag inte ens kan vara duktig i starten, hur ska jag då kunna vara det resten av 2008? Det var skönt att köra hårt, men ännu skönare att få mysa i värmen i bastun ^^

Fick skjuts hem av mamma och pappa som var på väg hem från första arbetsdan, då slapp jag stå ute och vänta på bussen.
   Och nu sitter jag här, mör i både armar och ben iklädd mina Kitty mysisbyxor!
Ja, det var min dag det, nu återstår middag och mys framför teven skulle jag tro :)

Har du gjort något roligare eller mera spännande? Eller var din dag lika lugn som min? :P Skriv gärna, jag är alltid intresserad!

Ha det skönt och myyysigt!

image158

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0