Moulin Rouge

Idag åkte jag och mamma in till stan. Vi var på Nationalmuseet, där vi fikade en jättegod fika, och sen kollade runt på alla målningar. Nja, inte alla dårå, men många ;P. Vi lyssnade på en guidad tur om en utställning om Henri de Toulouse-Lautrec, hans tavlor skildrar till mestadels Paris nöjesliv och har ofta Moulin Rouge som utgångspunkt. Själv tillbringade han nästan all sin tid där, och dog innan han fyllt 37 år. Trots sin tidiga död han han måla otroligt många målningar och ritade typ 1000 bilder. Kommer inte ihåg antalen som guiden sa, men hur som helst så var det väldigt mycket.
  Efter att vi hade kollat klart så gick vi för att äta lunch. Vid vår tidigare lilla fika så hade jag spanat in ett av bröden som jag såg serverades till lunchrätterna och det såg jättemumsigt ut! Det var ett brunt, grovt bröd med russin i! Många tycker nog att det låter jätteäckligt, men jag vet att det finns andra som precis jag, också ÄLSKAR sådana bröd. Ja, för när vi beställde vår soppa och jag var jätteglad över att snart få sätta tänderna i det så efterlängtade brödet, fick jag nyheten att det tyvärr var SLUT! Åå, vilken besvikelse. Okej, inte ett så stort världsproblem kan tyckas, om man sätter det i proportioner till annat. Men minst sagt ett i-lands problem och eller ett "litet-problem-som-medförde-en-besvikelsekänsla-för-mig". Jag älskar mat, och när det inte blir som jag tänkt/hoppats, så är det tråkigt. Jag värdesätter sådana saker.
   Men soppan var ändå god, så det var lugnt. Fast den hade var godare med det där brödet. Aja, strunt samma.

Påväg hem var vi tvugna att stanna hos mammas tandläkare. Igår kväll, vid middagen, åt mamma nämligen Finn Crisp, ni vet sånt där jättehårt brunt, knäckebröd liknande sak...och när hon tuggade så råkade hon krossa en av tänderna. Som tur var så var det ett ganska enkelt fall, och lätt att laga. Men snopen var vi alla, när hon helt plötsligt säger att tanden har gått sönder. Undra om man kan stämma Finn Crisp?? :P:P

Nu väntar en lugn kväll framför teven med nygjord choklad mousse! Ha en mysig kväll!

image199

Kommentarer
Postat av: M

Kom igen nu perilla lilla, jag vill se ett nytt inlägg idag! hehe :D:D

2008-03-13 @ 13:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0