Snart är det jul här i vårt hus...

Jaa, Nu är det bara lite mer än en månad kvar till jul! XD Har ni börjat skriva någon önskelista ännu? Jag har själv skrivit upp några småsaker, men jag kommer faktiskt inte på så mycket som jag vill ha...När man va liten var det aldrig några problem att finna saker som man kunde sätta på sin önskelista. Det var dockor, drömhus, gosedjur, filmer jaa hur mycket som helst. De där leksaksbroschyrerna var fullproppade med härliga julklappsförslag som man suktade efter. Men nu, nu är det inte så längre. Och det känns nästan som om julen var härligare och lyckligare när man var ett litet barn. Kanske var det för att det enda man tänkte på var alla de positiva och glada sakerna som julen förde med sig. Det excisterade inga problem-bara LYCKA! 
   Visst, jag älskar verkligen julen jättemycket. Det finns inget mysigare än när julen kommer, och man bakar goda och mumsiga saker, är med släkten och pysslar medan snön faller ute. Det är UNDERBART! Men ändå...känslan som jag hade som barn är inte den samma, den har tunnats ut, och det känns jättetomt och sorgligt. För jag vill ha den där härliga tindrande-ögon-hos-ett-barn-på-en-julaftonsmorgon-känslan. Vet inte om ni förstår vad jag menar...men i allafall

Nej, jag ska inte få julen att låta som en sorgsen tid för mig, för det är den absolut INTE, fast jag vet att det är många där ute som tyvärr inte ser julen som en underbar tid, på grund av olika anledningar. För dom är julen bara en jobbig tid, speciellt när hela samhället ser julen som ett krav till glädje och alla ska gå runt med ett fånigt och glatt leende på läpparna...

Oops, nu kom jag in på sorgliga saker IGEN! Nu gör jag det som jag hade tänkt skriva om från början. Jo, jag tänkte bara säga att jag proppat i mig pepparkakor med olika härliga och gräddiga ostar på. Det är himmelskt gott, ni som har testat det vet vad jag talar om ;) Och ni som inte har provat- GÖR DET! Ni kommer garanterat inte bli besvikna. Den enda nackdelen är väl att risk för beroende kan uppstå. Men det är det värt ;P

366562-48366562-49

Kommentarer
Postat av: Anna

Men du Pernilla, det är lungan!
När vi åker upp till landet då jävlar. Då kommer du garanterat att få den där tindrande-ögon-hos-ett-barn-på-en-julaftonsmorgon-känslan.
Så det så :)

2007-11-21 @ 20:07:34
URL: http://storrea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0