Nu släckas tusen människoliv

Hej hej! Sitter här och lyssnar på iPod, passande nog kom det precis en jullåt- Ebba Grön: Nu släckas tusen människoliv. Håller på och experimenterar med kameran, tar lite bilder och så. Det är häftigt hur olika bilder kan bli beroende på hur mycket man t.ex.  zoomar och vilket ljus man har. En sak eller vad som helst blir helt annorlunda om du bara går lite närmare och zoomar in på max. Jag tycker det är jättkul att se hur saker och ting förändrar sig efter det du ställer in. Mycket intressant. Vem vet, jag kanske lägger in lite bilder senare ;P men jag ska tala om för er innan, att jag bara experimenterar och inte är någon proffsfotograf...men i framtiden kanske ;)?
Jag väntar på att A ska ringa, vi ska gå en av våra långa och välkända promenader. Ska bli skönt, även om det är bäcksavrt ute och det ligger vattenpölar här och var. Men det började faktiskt snöa litegrann, i allafall gjorde det det för en liten stund sen, fast termometern visar över plusstrecket. Snöflingorna smälter väl ändå så fort de har nuddat den fesvarma, äckliga asfalten...onödigt! Bli kallt! antingen ska det bli VINTER eller också får det vara varmt- allt eller inget liksom...
Nej ska nog gå och plugga lite geografi, vi ska ha prov på mineraler och stenar. Typ gnejs, granit och en andra massa liknande grus...ojj telefonen ringer...
Det var A, så det blir inget pluggande nu (tyvärr), måste sticka och klä på mig- det är dags för en prommis.

Ses ha det super!

Kommentarer
Postat av: Anna

nope, inga aggresitioner är markabla

2007-11-23 @ 17:24:16
URL: http://storrea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0