Gråa söndag

Idag är det en sån där lugn-och-inte-göra-någonting-dag. Under morgonen har jag t.ex. mumsat på nybakade chokladmuffins med glass som mamma bakade på morgonkvisten. Jag har även gjort ett litet pilates pass framför teven XD duktig, duktig.  

Har inga särskilda planer för dagen, jo, just det! Jag o mamma ska julpyssla! Ni vet, sätta nejlikor i apelsiner och hänga upp dom i röda sidenband, och sånt. Julen är nära :)
Det lite, eller väldigt typsika är att när jag gick upp i morse, vaknade jag till en vit värld. Marken var täckt av ett ganska tjockt lager snö, och dessutom snöade det rätt så ordentlig. Snacka om att jag blev glad och fylld av glädje- SNÖ!!! Men nu, ja, vi ska inte ens tala om vad som har hänt med snön...Allt är borta, och det har ersatts av regn och slask, mörkt och dystert väder...tråkigt och synd.

Nu är det lunch, kyckling i jordnötsgryta med äpplen och ris. Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0