Debatt + Brand

Idag har det varit en mycket händelserik dag. Morgonen började med att jag skulle debattera om För dödsstraff på lektionen "konsten att tala". Jag måste säga att det gick super, även fast jag egentligen är emot. Jag tog bl.a. den amerikanska seriemördaren Ted Bundy som ett exempel till debatten. Han mördade och våldogt minst 30 kvinnor under 70-talet, och blev själv avrättad -89. Jag frågade mina motståndare ifall de tyckte att en person som han själv förtjänar att få leva, efter att ha förstört livet för så otroligt många människor. Ska man ge folk som han en andra chans? Det går ju ALDRIG, under inga omständigheter som helst, att förlåta det som han gjorde...haha, ja ni ser hur insatt jag är ;P Nej, men det gick faktsikt bra, även om motståndarna drog upp allt detta om oskyldigt dömda, till att alla människor är lika mycket värda och att man sjunker ner till mördarens nivå i fall man avrättar honom, m.m.
   Vad tycker ni om dödsstraff? Ska vi införa det i Sverige?
image70
Ja, sen började det brinna i skolan...det var väl...tråkigt...:P haha, jag stod vid skåpet och skulle ta fram mina böcker, och så börjar det plötsligt tjuta. Vi anade att det var brandlarmet, men brydde oss inte så mycket om det, jag menar hur många gånger har det inte varit falskt alarm när det har gått i gång? Men tillslut frågade jag om klasskamraterna inte tyckte att det luktade rök...och det tyckte dom. Jaa, så jag började packa för vad som skulle räddas i fall hela skolan mot förmodan nu skulle brinna ned. Jag tog väskan i ena handen och jackan i den andra. Sen var det bara att pallra sig iväg, ut mot fotbollsplanen. Tyvärr lyckades jag inte få med mig skolböckerna...;P   När jag var på väg ut möttes jag av en springande lärare med en liten brandsläckare i högsta hugg, och sen när hela skolan var samlad ute i den friska luften, så kom även en brandbil.
 
image71


Precis innan branden bröt ut hade vi haft gymnastik. Och jag är verkligen glad att jag hann byta om innan det var dags att stå ute i det iskalla vädret med hela skolan... 

Ja, det var lite av min dag! Hur har er varit?

Kommentarer
Postat av: Anna

haha :P

2007-11-26 @ 18:48:10
URL: http://storrea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0