Strike!

Idag var det en rätt så slapp dag, vilket verkligen var på tiden då det ändå är sista veckan innan jul och då ska det väl inte va så seriöst... Shemat var i början som vanligt, jag hade mitt inviduella val kurs: konsten att tala. Och sen var det en, inte alltför krävande, Administration och Layout lektion. Mina mentorer hade tidigare föreslagit två mycket bra idéer. Vi skulle först äta julbord i skolan allihopa tillsammans, och sen skulle vi åka in till Kungsholmen för att spela bowling :) Och så blev det. Att vi skulle äta julbord tillsammans var väl inte så specielt, med tanke på att vår klass, vid varje lunch, äter tillsammans vid ett långt långbord. Så det var inget annorlunda, förutom att nu var våra klassföreståndare med- Trevligt!

image122

Efter lunchen bar det av mot bussen, där det senare väntades två olika byten med tunnelbanan. Och sen var vi framme vid bowlinghallen. När vi kom dit möttes vi av en hel flock glada, vitklädda pensionärer som var helt inne i bowlingens allvar. De var säkert med i någon speciell klubb eller förening, men det var jättekul att se vad pensionärer gör under dagarna, och att de har intressen som tar de utanför sina hus.
   Det var alltså vår klass och en massa pensionärer- den yngre generation mot den lite äldre.
Jag måste bara säga att jag lyckades göra 4 strike! Har aldrig  gjort så många förr :P
 
image121

Kommentarer
Postat av: Tilda

FYI, det är inte bara pensionärer som bowlar.. ;)

2007-12-19 @ 15:29:59
URL: http://kallamigtilda.blogspot.com
Postat av: Litetp

Tilda: Haha, nej absolut inte. Men på det stället där vi bowlade så var det faktiskt BARA pensionärer där. Det såg lite kul ut ;P

2007-12-19 @ 15:39:17
URL: http://litetp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0