Rosendahl

I morrn ska jag och A in till stan. Till Djurgården rättare sagt. Vi ska på julmarknad på Rosendahls trädgård. Det är jättemysigt där! Mest kända är de för sina vackra trädgårdar, med jättefina blommor och planterade grönsaker. Men med tanke på kylan så är det inte växterna som vi åker dit för. Nej, det är deras julmarknad som vi vill på, och maten, som är helt underbar. De serverar alltid måltider efter säsongens grödor. Som på sommaren har de fräsha sallader och på hösten mustiga soppor, exempelvis en supergod kantarellsoppa. Sen har de massvis av hembakta bakelser också ;P Undrar vad de bjuder på för mumsigt nu på vintern...Det får jag reda på i morgon, spännande!
   Nu ska jag tillbaka till Legally Blond, på TV 4. ha det bra

 
image113


Kommentarer
Postat av: Eva

Låter som en bra idé. Jag var där och åt ett s k alternativ julbord nu i veckan. Mysig miljö och god mat. Ni får säkert trevligt där! :-)

2007-12-14 @ 21:01:24
URL: http://suntliv.blogg.se
Postat av: Anna

*längtar*

2007-12-14 @ 22:09:46
URL: http://storrea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0