Lussebulle, lussebeulle 11 näätter före jul...

Idag är det Lucia! Vilket innebar ett tittande på luciatåget i skolans aula, 8:10 på morgonkvisten. Det var jättevackert, förutom att jag höll på att smälla av av ilska. Jag har aldrig varit med om en så respektlös publik, någonsin! Mobiler ringde i tystnaden mellan sångerna, och folk (killar faktiskt, de flesta gick i andra ring) bråkade och snackade högljutt med varandra. Alltså, förskolebarn och till och med de omogna och kaxiga ungarna i sexan beter sig bättre än vad denna publik gjorde. De har i alla fall vett att förstå att det här är något fint som många människor har övat in en längre tid och vill framföra för oss för att sprida ljus och få oss på glatt humör. Det fattar att man ska visa respekt och vara tyst! Men det gör tydligen inte människor i gymnasiet, de som ska ha mognat mest av alla. Jag var bara helt paff hur folk kunde bete sig på ett sådant sätt. Jag ville verkligen bara skrika åt dom att hålla käften och en massa andra saker...Ja, ja, men det var hur som helst ett mycket vackert luciatåg med underbara röster!

image106image107
Stäng av mobilen och visa respekt under Luciatåg! Tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0