1:advent, vad mer behöver jag säga...

Idag har det bakats peppisar och lussebullar i STORA LASS. Hela förmiddan gick åt till det och till lunch hade mamma gjort sin supergoda risgrynsgröt. Jag sparar inte på sockret och kanelen när jag ska äta min gröt, det kan jag säga. Gröten täcks först av ett brunt lager kanel och får sen, som avslutning, ett vitt pudertäcke på toppen. Under hela måltiden tillsätts/bättras det på med mer kanel och socker, så den hela tiden ska vara perfekt! XD
   En jättemysig julhelg har jag haft, hoppas ni också har haft det!

image95

Jag ska snart åka till Sats och träna, vilket jag verkligen kan behöva efter en sån här dag. Men vem bryr sig om hur mycket man har ätit, det är ju 1:advent!! Att frossa i lussekatter, peppisar och tomtegröt är ju en del av vad julen handlar om...och att man ska visa sin kärlek och vara med dom man älskar och bryr sig om...

Kommentarer
Postat av: brorsan

Dom är jättegoda =D

2007-12-02 @ 21:35:55
URL: http://litetp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0